top of page
radanovicmasa2

Ko pita, ne skita... 💬

Včasih je potrebno le vprašati... oziroma po domače: "ko pita, ne skita"

Čar digitalnega marketinga je tudi v tem, da lahko naše uporabnike spoznamo po tem kar delajo in ne po tem kar mislijo. In v svetu, kjer postaja merjenje vedno težje in zakonodajne omejitve vedno večje, je koristno poznati tudi alternativne vire pridobivanja podatkov. Zato se blagovne znamke vse pogosteje zatekajo k dobri stari anketi. Razlogov zato je veliko, poleg že omenjenih (zakonodaja, merjenje, kompleksnost,..) so tu tudi še dostopnost orodij (cenovna in uporabna dostopnost orodij za anketiranje) ter zmožnost biti na pravem kraju na pravem mestu (ankete lahko avtomatiziramo tako časovno kot pozicijsko).


Poleg tega nekaterih informacij enostavno ne moremo pridobiti ali preveriti drugače, kot da vprašamo. Podatkom spletne analitike namreč večkrat manjka kontekst, tega pa lahko pridobimo prav s pomočjo anket oz. raziskav.


Primer: Podatki razkrijejo razmerje med obiskovalci in kupci v spletni trgovini. Anketa pa pojasni, kaj se zgodi z obiskovalci, ki ne opravijo nakupa. Ali so v (pre)zgodnji fazi nakupnega procesa in si delajo samo seznam? So šli po nakup v fizično trgovino? H konkurenci? So nakup že davno opravili? Ali pa... Velikokrat je težko vzpostaviti določen atribucijski model merjenja, ker za kaj takega nimamo  podatkov.  Pomagamo si z anketnimi vprašanji  tipa "Kje ste prvič slišali za nas?"'


citat Petre Oseli

Danes lahko ankete pozicijsko in časovno povsem avtomatiziramo. Tako lahko že jutri postavite anketo z enim od orodij za anketiranje (Surveymonkey, Typeform, Alchemer,...) ter z nekaj malega znanja odgovore povežete tudi z ostalimi MarTech orodji, ki jih uporabljate v marketingu. Včasih gre za preprosta vprašanja, za mnenje ali odziv, ki zahteva hiter odgovor. 


Res je, pri vprašanjih se lahko nekoliko zakomplicira, saj je velikokrat bolj kot kaj pomembno, kako vprašaš. In tudi tu so na voljo številni strokovnjaki, ki vam lahko priskočijo na pomoč. Kot nam analitika omogoča spremljanje uporabnikov v realnem času, lahko redno vzpostavimo tudi in ''real-time'' postavljanje vprašanj.


In za tiste najbolj pogumne... Zakaj pa ne bi obrnili vloge, in uporabnikom ponudili možnost, da nam sami zastavijo vprašanje. Družbena omrežja so odličen kraj za kaj takega. Primerov je veliko, eden meni ljubših je AMA (ask me anything), ki ga je izvedla maskota pri Dončičevem Dallasu. Mimogrede, gre za najhitrejši način, da izpilimo osebnost svoje blagovne znamke ;)


24 views
bottom of page