Ko pita, ne skita... š¬
- radanovicmasa2
- Oct 10, 2022
- 2 min read
VÄasih je potrebno le vpraÅ”ati... oziroma po domaÄe: "ko pita, ne skita"
Äar digitalnega marketinga je tudi v tem, da lahko naÅ”e uporabnike spoznamoĀ po temĀ kar delajoĀ in ne po temĀ kar mislijo. In v svetu, kjerĀ postaja merjenje vedno težje inĀ zakonodajne omejitve vedno veÄje, je koristnoĀ poznati tudi alternativne vire pridobivanja podatkov. Zato se blagovne znamke vse pogosteje zatekajo k dobri stari anketi. Razlogov zato je veliko, poleg že omenjenih (zakonodaja, merjenje, kompleksnost,..) soĀ tu tudi Å”e dostopnost orodij (cenovna in uporabna dostopnost orodij za anketiranje) terĀ zmožnost biti na pravem kraju na pravem mestu (ankete lahko avtomatiziramo tako ÄasovnoĀ kot pozicijsko).
Poleg tega nekaterih informacij enostavno ne moremo pridobiti ali preveriti drugaÄe, kot da vpraÅ”amo. Podatkom spletne analitike namreÄ veÄkrat manjka kontekst, tega pa lahko pridobimo prav s pomoÄjo anketĀ oz. raziskav.
Primer: PodatkiĀ razkrijejo razmerje med obiskovalci in kupci v spletni trgovini. Anketa paĀ pojasni, kaj se zgodi z obiskovalci, ki ne opravijo nakupa. Ali so v (pre)zgodnji fazi nakupnega procesa in si delajo samo seznam? So Å”li po nakup v fiziÄno trgovino? H konkurenci? So nakup že davno opravili? Ali pa... Velikokrat je težko vzpostavitiĀ doloÄen atribucijskiĀ model merjenja, ker za kaj takega nimamo Ā podatkov.Ā Ā Pomagamo si z anketnimi vpraÅ”anjiĀ tipa "Kje ste prviÄĀ sliÅ”ali za nas?"'

Danes lahko ankete pozicijsko in Äasovno povsem avtomatiziramo. Tako lahko že jutri postavite anketo z enim od orodij za anketiranje (Surveymonkey, Typeform, Alchemer,...) ter z nekaj malega znanja odgovore povežete tudi z ostalimi MarTech orodji, ki jih uporabljate v marketingu. VÄasih gre za preprosta vpraÅ”anja, za mnenje ali odziv, ki zahteva hiter odgovor.Ā
Res je, pri vpraÅ”anjih se lahko nekoliko zakomplicira, saj je velikokrat bolj kot kaj pomembno, kako vpraÅ”aÅ”. In tudi tu so na voljo Å”tevilni strokovnjaki, ki vam lahko priskoÄijo na pomoÄ. Kot nam analitika omogoÄa spremljanje uporabnikov v realnem Äasu, lahkoĀ rednoĀ vzpostavimo tudi in ''real-time'' postavljanje vpraÅ”anj.
In za tiste najbolj pogumne...Ā Zakaj pa ne bi obrnili vloge, in uporabnikom ponudili možnost, da nam sami zastavijo vpraÅ”anje. Družbena omrežja so odliÄen kraj za kaj takega. Primerov je veliko, eden meni ljubÅ”ih je AMA (ask me anything), ki ga je izvedla maskota pri DonÄiÄevem Dallasu. Mimogrede, gre za najhitrejÅ”i naÄin, da izpilimo osebnost svoje blagovne znamke ;)