Na IAB Akademiji o Trendih smo se srečali tudi z vlagateljem Maksom. Vlagatelj Maks je izmišljen lik, ki z donosnim upravljanjem finančnih sredstev privablja tako začetnike kot izkušene vlagatelje in postaja eden najbolj opaznih vplivnežev v slovenskem finančnem prostoru. Njegov cilj je preprost: pokazati, da lahko vsakdo pametno vlaga, ter oživiti slovenski kapitalski trg. Projekt, ki ga vodi ekipa Financ, si prizadeva povečati finančno pismenost in zgraditi zaupanje v regulirane finančne trge.
Od začetniških 15.000 € do 22 % donosnosti
Projekt Vlagatelj Maks, ki ga podpirajo Finance, je ena izmed najbolj odmevnih zgodb zadnjega leta v slovenskem investicijskem prostoru. Ideja se je rodila v švedski medijski skupini Bonnier, ki ji pripadajo tudi Finance. Maks, je namišljeni slovenski vlagatelj, ki upravlja s 15.000 € resničnega denarja in 35.000 € virtualnega denarja, pri čemer 30 % portfelja vlaga v slovenske delnice in 70 % na mednarodne borze. Z doslednim spremljanjem dogajanja na svetovnih trgih, analitičnimi pristopi in pametnimi odločitvami je Maks od začetnih naložb pred dobrim letom dni, dosegel donosnost, ki danes znaša že 22,4%.
Za njegovimi odločitvami stoji ekipa iz uredništva Financ in investicijski odbor, ki mu svetuje pri izbiri delnic za nakup in prodajo. Podoben projekt, v katerega so vključeni vlagatelj Thomas, Lukas in Andris je medijska skupina Bonnier zagnala tudi v Estoniji, Litvi in Latviji.
Maks proti +100 K razočaranim slovenskim vlagateljem
Veliki finančni zlom Lehman Brothers 2008 in globalna finančna kriza, ki mu je sledila, je pustila daljnosežne posledice tudi na slovenskem finančnem trgu. Padec zaupanja kapitalske naložbe in nato še razmah ne-reguliranega trgovanja s kripto valutami, je v zadnjih 15 letih prizadel številne slovenske vlagatelje. S projektom Maks želijo Finance dokazati, da vlaganje na borzi ni "nateg", temveč je lahko pametna odločitev, če se ga lotimo premišljeno in z znanjem.
Projekt, ki finančno pismenost približuje mladim in izkušenim vlagateljem
Ena izmed glavnih ambicij projekta Maks je povečanje finančne pismenosti v Sloveniji, ki ostaja nizka, a je ključen dejavnik za razvoj kapitalskega trga. Projekt nagovarja tako začetnike kot izkušene vlagatelje, ki iščejo dodatne informacije za pametne odločitve.
Šola borze, ki jo vodi Maks, je namenjena predvsem začetnikom, ki se šele spoznavajo z vlaganjem, in je postala izredno priljubljena. Obenem pa Maks s svojimi vsebinami nagovarja tudi bolj izkušene vlagatelje, ki od njega pridobivajo relevantne informacije in analize trga. Oglasna sporočila, ki spremljajo Maksa, so namenjena predvsem ozaveščanju o finančnih priložnostih in pomoči vlagateljem pri pametnih investicijah.
Kako Maks prispeva k oživitvi slovenskega kapitalskega trga
Slovenski kapitalski trg, ki je dolga leta stagniral, se počasi vrača med najboljše v Evropi. Ljubljanska borza je v zadnjem letu med najuspešnejšimi borzami v Evropi. Projekt Maks prispeva k oživitvi tega trga, saj širi zavest o možnostih vlaganja, privablja mlajšo generacijo vlagateljev ter povečuje zaupanje v kapitalski trg.
Po besedah finančnega novinarja in vodje projekta Blaža Abeta, Maks ni le še en finančni vplivnež, temveč projekt z resno vrednostjo, ki prispeva k povečanju finančne pismenosti in izboljšanju razumevanja investicij. Njegov cilj ni zgolj rast premoženja, ampak tudi pomoč vlagateljem pri sprejemanju premišljenih odločitev, ki temeljijo na realnih podatkih in analizah.
Sožitna vsebina, ne klasično oglaševanje
Po besedah Aleksandre Horvat, direktorice projektov in trženja vsebin, je ena izmed ključnih prednosti projekta Vlagatelj Maks njegova sposobnost pridobivanja pokroviteljev, vendar ne na klasičen oglaševalski način. Pokrovitelji vidijo v Maksu priložnost za organsko vključitev v vsebine, ki so verodostojne in relevantne za bralce. V tem pogledu Maks ne ponuja neposrednih produktov ali storitev, temveč s svojimi vsebinami izobražuje in razvija kapitalski trg, kar sovpada s cilji pokroviteljev.
Pričakovanja pokroviteljev so jasno usmerjena v dolgoročno sodelovanje, ki temelji na izobraževalni vrednosti projekta. Želijo prispevati k povečanju finančne pismenosti v Sloveniji ter krepiti zaupanje v regulirane trge. Pomembno je poudariti, da se oglaševalska sporočila subtilno prepletajo z vsebinami, ne da bi zavajala bralce. Vse aktivnosti, ki so povezane s projektom Maks, so usklajene z načeli odgovornega oglaševanja in transparentnosti.
Prepoznavanje poslanstva in izzivi prihodnosti
Pokrovitelji prepoznavajo Maksovo iskreno vrednost, ki izhaja iz njegove odprtosti in verodostojnosti, ter z veseljem podpirajo njegovo poslanstvo, ki presega zgolj povečevanje zanimanja za borzne naložbe. S prizadevanji za povečanje finančne pismenosti med vsemi generacijami ter za povrnitev zaupanja v finančne institucije in vlaganja v Sloveniji želijo prispevati k dolgoročnemu razvoju slovenskega kapitalskega trga.
Projekt je še mlad, a čeprav se poraja vprašanje, ali bo Maks nekoč postal prava finančna avtoriteta, uredništvo Financ prihodnost Vlagatelja Maksa načrtuje premišljeno, korak za korakom. Eden ključnih izzivov je, kako se še bolj približati mlajši generaciji, za katero so vertikalni videi na platformah, kot so YouTube, Instagram in TikTok, danes glavni vir informacij. Nika Kristina Butina je opozorila, da bo do leta 2025 v aktivno delovno silo vstopilo kar 27 % generacije Z.
Kredibilno finančno opismenjevanje mladih tako postaja ključni izziv prihodnosti. Brez verodostojnih informacij so mladi lahka tarča "finančnih strokovnjakov", ki pod krinko poznavalskih nasvetov zgolj tržijo finančne produkte za lastno finančno korist.
Z aktivacijo popularnih vplivnežev na vseh ključnih družbenih platformah je mogoče ustvariti ta most, prek katerega bo Maks mladim generacijam na njim prilagojen način predstavi vse, kar morajo vedeti o delovanju finančnih trgov, kako brati borzne podatke in plemeniti kapitalske naložbe.
Te zanima celoten posnetek predstavitve?
Poglej si jo na povezavi spodaj.
Avtorica članka
Nataša Smirnov
Raziskave in analize trga, IAB Slovenija