top of page

Vanity URL

Digitalni marketing ima to posebnost, da stare stvari pogosto zapakira kot "nove". Marsikdaj za to ni prav nobenega tehtnega razloga, a tu pa tam se najde tudi kak primer, ki je "svež" odziv na spremenjene razmere v marketinškem okolju. Takšen se mi zdi tudi izraz Vanitiy URL.


Za kaj pravzaprav gre? Gre za tako imenovani "govoreči URL", ki ga poznamo že vrsto let, če ne desetletij, a izraz vanity smo si prisvojili prav v digitalnem marketingu.😊


Princip je sila preprost. Vanity URL ni le "govoreči" v smislu, da nakaže, kaj uporabnika čaka na drugi strani povezave, temveč nosi tudi jasno marketinško sporočilo. In prav v tem je njegova moč, saj vpliva na potrošnika že na prvi točki stika (npr. na plakatu, pasici ipd.).



A tovrstni URL-ji imajo še druge prednosti, ki so danes ključne za večkanalne akcije. Če postavite tak URL znotraj uveljavljene platforme za preusmerjanje (npr. Bilty, Rebrandly ipd.), lahko precej enostavno merite uspešnost različnih kampanj, brez poseganja v vaše spletno mesto.


Če v takšne kampanje vključite še druge oblike preusmerjanja na spletno mesto – denimo QR kode – postane zadeva še bolj uporabna in tudi zabavna. Med drugim zato, ker omogoča enostavna A/B testiranja. Na primer: /najboljsi-mixer proti /najhitrejsi-mixer. 😉


Povod za večjo uporabo tovrstnih URL-jev so bili tudi pod-kasti, ki v zadnjih letih beležijo pospešeno rast oglaševalskih investicij. Takšni URL-ji so uporabni ne le zato, ker prenašajo tržno-komunikacijsko sporočilo že ob samem stiku, temveč tudi zato, ker si jih je lažje zapomniti, saj so lahko zelo kratki in povedni.



Podcastom se bomo posvetili tudi na naslednji IAB Akademiji, 3. junija. Vabljeni! 👇



Razmišljanja so bila objavljena v IAB novičniku, 12. maja 2025.




Razmišljal je

Zoran Savin

CEO

bottom of page