top of page
radanovicmasa2

Medijske novosti - Podcast

Ko smo na zadnji Akademiji pregledali slovensko digitalno medijsko ponudbo, je bilo očitno, da je izmed nekaj manjših trendov najmočnejši samo eden. Podcasti.

 

Skorajda ni medija, ki v zadnjem letu ne bi dodal to formo v svojo ponudbo, a očiten je tudi vsebinski napredek. Razlogov za to je seveda več. Tovrstna produkcija (tudi če je v video obliki) je vendarle manj zahtevna kot sama video vsebina. Med pomembnimi razlogi za uvajanje podcastov vidim tudi kakovosten obisk. Podcaste v avdio obliki in za prenos si do konca ogleda več kot 60% poslušalcev. Če k temu dodamo, da tipičen podcast traja od 20 do 40 minut, je več kot očitno, da smo priča visoko kakovostnem obisku, ki je danes prava redkost. 

 

Razlog se nahaja v načinu poslušanja. Podcaste konzumiramo dlje kot beremo e-knjigo ali poslušamo radijsko oddajo. A značilno zanje je postopno poslušanje. Svoj čas jim namenimo sprva 10 do 15 minut, nato poslušanje nadaljujemo ob naslednji priložnosti. Gre torej za močan interes, da vsebini prisluhnemo do konca oddaje, četudi to storimo z več prekinitvami. 

 

Če smo v preteklosti na podcaste gledali kot na format manjšega dosega, zadnja raziskava Mediane kaže, da podcaste v Sloveniji posluša že več kot tretjina prebivalcev. Najbolj priljubljene vsebine so izobraževalne tematike, življenjski slog in zdravje, družba in kultura, politika ter tehnologija. 

 

A kot v svojem pogledu na prihodnost oglaševanja napoveduje agencija Dentsu, se bodo blagovne znamke prihodnosti osredotočale predvsem na pridobivanje pozornosti in ne več na sam doseg. Prenovljene strategije bodo tako v iskanju "dosega visoke pozornosti", začele v svoj digitalni splet vključevati tudi kanale omejenega dosega, a visoke in zveste pozornosti. 


Izpostavljenost podcasta v minutah

Kot rečeno je ponudba podcastov tudi pri nas velika in raznolika. Pri IAB Slovenija smo naredili nekakšno "lestvico" poslušanosti, ki je dostopna članom IAB. Ob tem je potrebno poudariti, da je izredno težko ocenjevati poslušanost določenega podcasta, saj se številke lahko znatno razlikujejo med bolj in manj zanimivimi oddajami istega ustvarjalca.

 

CTV

Še en trend, ki je izstopal v medijski oglaševalski ponudbi, je CTV oglaševanje. Ta spremlja nove navade uporabnikov in ob tem združuje prednosti tradicionalnega in digitalnega oglaševanja.

 

Ciljanje, personalizacija, interaktivnost, doseganje uporabnikov na različnih napravah in analitika so ključne prednosti, ki jih izpostavljajo ponudniki CTV oglaševanja pri nas. Več o tem pišemo tudi v našem poročilu-Digital Media Radar

bottom of page