Za nami je 31. IAB Akademija, ki smo jo posvetili trendom, ki so in bodo vplivali na prihodnji razvoj digitalnega marketinga v Sloveniji.
Zoran Savin je v svojem enournem pregledu izpostavil nekaj najpomembnejših. In čeprav se zdi nemogoče, da bi v tem letu lahko obstajal trend, ki je močnejši od umetne inteligence, to mesto vendarle pripada merjenju in vsem izzivom, ki so povezani z zagotavljanjem merljivosti rezultatov. Ne gre pozabiti, da še vedno velja, da se, poleg ciljanja in hitrih sprememb, prednost digitalnega marketinga kaže prav v zagotavljanju merljivosti rezultatov. Spričo sprememb na področju regulative, napovedani ukinitvi tretje osebnih piškotkov, vpeljavi GA4, omejitvam sledenja uporabnikov IOS operacijskega sistema, povečani uporabi aplikacij in splošni rasti uporabe programov za preprečevanje oglasov (Ad Blocker), postaja prostor za sledenje uporabniku na spletu vse ožji, merjenje atribucije in učinkovitosti pa vse večji izziv.
In tudi zaradi vse večjega pritiska na uporabnikov zasebnost bomo v prihodnje občutili še večjo povezanost trgovine, prodaje in oglaševanja. Tudi v Sloveniji imajo trgovci pomembno vlogo pri izboru izdelkov v nakupni košarici ter končni odločitvi o nakupu. Mediji trgovca in promocija, ki jo lahko ponudi na prodajnem mestu se vse bolj digitalizira in postaja pomemben oglaševalski kanal v zaključni fazi nakupnega procesa.
Generativna umetna inteligenca nas je zadela kot tsunami. Hitre spremembe je občutiti predvsem v marketingu in prodaji ter s stranko povezanih storitvah. Pa vendarle mnoge globalne blagovne znamke ostajajo zadržane do uporabe Chat GPT, Bard-a kot tudi vizualnih aplikacij- MidJourney, Firefly ipd.. Zoran je izpostavil 7 ključnih razlogov, poleg nezaupanja, neurejene zakonodaje na področju lastništva in avtorstva je tu tudi vprašanje varnosti, nadzora, strahu in zavajajočih informacij oz. halucinacij.
Ne glede na to se razvoj aplikacij UI nadaljuje in navdušuje. Kot na primer rešitev, ki prevodu v drug jezik prilagaja tudi premikanje ustnic (dubbing). Oseba na video posnetku tako deluje presenetljivo pristno in prepričljivo tudi v jeziku, ki ga ne govori. https://www.youtube.com/watch?v=AACmqiiJJS4
Med trendi je Zoran izpostavil še marketing z vplivneži. Ta po zadnjih podatkih IAB Europe med vsemi oblikami oglaševanja raste daleč najhitreje; 9 x hitreje od prikaznega in 5 x hitreje od oglaševanja na iskalnikih. Tudi v Sloveniji vplivnostni marketing raste, tako z vidika investicij kot števila vplivnežev in tiktokerjev, ki se z njim ukvarjajo.
V nadaljevanju je Nataša Smirnov povzela najnovejši AdEx 2022 in pogled usmerila v srednjo in vzhodno evropsko regijo. ''Facti bruti'' so pokazali, kam se z vidika oglaševalskih investicij na prebivalca CEE regija umešča v primerjavi z Evropo in z Zahodno Evropo. Primerjava kupne moči in tega koliko investiramo v digitalno oglaševanje v Sloveniji je pokazala velike razlike tudi med državami CEE regije. Kljub višji kupni moči Slovenija danes investira 5 x manj v digitalno oglaševanje kot digitalno najbolj progresivna država regije- Češka.
Tomaž Štucin je pojasnil, kaj so posledice t.i. LinkTracking Protection (LTP) ki ga je Apple septembra 2023 uvedel za svoje uporabnike kot obliko zaščite sledenja povezavam. Ko IOS uporabnik klikne na povezavo prek iMessages, pošte ali zasebnega brskalnika Safari, Apple določen tip parametra samodejno odstrani iz poizvedbenega zapisa. S tem v Google analitika ne bo več moč slediti uporabnikom, ki so kliknili na Google SEM oglase, GDN, Oglase na Facebooku, Instagramu, na Microsoft oglase in Mailchimp. Pa vendarle...obstaja rešitev:) SqualoMail jo je vizionarsko zasnoval že pred časom, s čimer danes ohranja sledenja povezavam v e-mail sporočilih.
Kako se v Sparu Slovenija lotevajo digitalnih in AI projektov, kakšen je proces odločanja, na kakšen način sodelujejo z ostalimi razvojnimi ekipami programerjev in s kakšnimi izzivi se spopadajo, nam je zaupal vodja spletne prodaje Miha Deu.
Jaka Repanšek se je poglobil v pravne aspekte umetne inteligence in dileme, s katerimi se srečujejo regulatorji in zakonodajalci. Dokler si ne bomo znali odgovoriti na vprašanje Kdo je avtor izdelkov, ki jih ustvarjamo z umetno inteligenco?, toliko časa bo to področje ostalo pravno neurejeno.
Potem pa so prišli na vrsto prvo-osebni podatki. Kako jih pridobivati, kaj so lahko naši prvi-mali, a nujni koraki? Bistvo je v kratkem predavanju z udeleženci delila Petra Oseli, Arhea Solutions.
Kot vedno, smo zadnjih 45 minut namenili pogovoru. Tokratna tema seveda umetna inteligenca in kako bo vplivala na naše delo v marketingu. Med zgovornimi gosti so bili tokrat Jernej Špende, Simona Kruhar Gabršček in Nika Kristina Butina iz agencije Epidemic.
Dogajanje je svoj foto-objektiv tudi tokrat lovil Črt Piksi.